کنفرانس "زغال سنگ و کک متالورژی کوره بلند" برگزار شد

کنفرانس "زغال سنگ و کک متالورژی کوره بلند" برگزار شد

 

 دهلی نو/بوبانسوار: وزیر دولت در امور فولاد و توسعه روستایی، شری فاگان سینگ کولاسته گفته است که از بین دو ماده خام حیاتی سنگ آهن و زغال سنگ کک مورد نیاز برای تولید فولاد از طریق مسیر BF-BOF، هند در زمینه تولید فولاد خودکفا است. سنگ آهن در حالی که کشور ما در سال مالی 22 حدود 57 میلیون تن زغال سنگ کک را برای تامین نیاز بخش های BF-BOF صنعت فولاد برای تولید بخشی از 120 میلیون تن فولاد وارد کرده است.  وزیر صنعت در جریان سخنرانی در کنفرانس "زغال سنگ متالورژیک، کک و کوره بلند" که توسط متالوژیک PMS امروز در اینجا برگزار شد، گفت: توسعه معادن و فناوری های شستشوی زغال سنگ کک سازی کشور با نیازهای صنعت فولاد همگام نشده است. وی در ادامه گفت: با توجه به پایین بودن دسترسی بومی زغال سنگ کک‌ساز، حجم واردات زغال‌سنگ کک‌ساز همچنان رو به رشد خواهد بود، زیرا ظرفیت تولید فولاد کشور تا سال 31-2030 به 300 میلیون تن می‌رسد.        

ضروری است که تمامی سازمان های ذیربط بر به حداکثر رساندن تولید داخلی با اتخاذ آخرین فناوری ها تمرکز کنند. وی با بیان اینکه کشور دارای حدود 34 میلیارد تن زغال سنگ کک است که حدود 18 میلیارد تن آن تاکنون به اثبات رسیده است، تصریح کرد: توسعه فناوری معدن و شستشو می تواند علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی عظیم، کشور را به خود متکی کند. و تسریع در روند توسعه مناطق شهری، نیمه شهری و روستایی.  وزیر افزود: اگرچه هند بیش از 51 میلیون تن زغال سنگ کک تولید می کند، اما استفاده از آن به عنوان زغال سنگ کک شده شسته شده توسط صنعت فولاد بسیار محدود است به دلیل تولید کم در کارخانه های زغال شویی موجود به دلیل محدودیت های فنی به دلیل محتوای خاکستر بالا و بیشتر. از این زغال سنگ کک ساز برای استفاده توسط نیروگاه ها منحرف می شود. از آنجایی که محتوای خاکستر در زغال سنگ کک‌سازی تأثیر مستقیمی بر مصرف و همچنین عملکرد کوره بلند دارد، ما باید این فناوری را ارتقا دهیم.

 


 

 سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری‌های استخراج و شستشوی زغال سنگ کک‌سازی بومی برای رفع نیازهای فزاینده فولاد برای کشور، نیاز روز است زیرا هند یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد است و سرمایه‌گذاری مستمر در بخش‌هایی مانند زیرساخت‌ها، زیرساخت‌ها، ماشین‌آلات وجود دارد. ، راه آهن ، مسکن و بسیاری دیگر.  سیاست ملی فولاد 2017 یک صنعت فولاد هندی رقابتی جهانی را در انطباق با بهترین شیوه های جهانی در زمینه محیط زیست و پایداری پیش بینی می کند.

 

وزیر افزود که باید به خاطر داشته باشیم که فولاد تا کنون مهم ترین، چند منظوره ترین و سازگارترین ماده است.  همزمان با توسعه، چالش‌های پایداری زیست‌محیطی نیز باقی می‌ماند و بنابراین، راه‌حل‌ها و ابتکارات به سمت کربن زدایی و مدیریت زیست‌محیطی، عوامل کلیدی برای ابتکاراتی خواهند بود که صنعت را به جلو می‌برند.

 

او از مشارکت قوی بین مؤسسات تحقیقاتی صنعتی و دانشگاهی می‌تواند در این مسیر کمک کند.  شری فاگان سینگ کولاست توصیه کرد که همه ذینفعان مسئولیت دوگانه ای در توسعه فناوری های مناسب برای بهره برداری از ذخایر داخلی زغال سنگ کک دارند و در عین حال، تمرکز بر بهره وری منابع، کاهش بار طبیعت با اطمینان از استفاده موثر از منابع مهم است. اقتصاد پایدار و در نتیجه به حداقل رساندن انتشار کربن. وزیر فولاد همچنین اطمینان داد که وزارت فولاد در این زمینه کمک های لازم را به صنعت خواهد کرد.         

 

شرکت پیشروان صنعت تامین کننده کک متالوژی از کارخانجات معتبر کشور با کیفیت بالا و قیمت رقابتی 

جهت استعلام قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید .