تقاضای گرافیت با افزایش مصرف صنایع خودروسازی به شدت افزایش می یابد

تقاضای گرافیت با افزایش مصرف صنایع خودروسازی به شدت افزایش می یابد

 

زمانی که کالایی تقریبا مبهم بود، تقاضا برای گرافیت طبیعی - بزرگترین جزء در باتری های لیتیوم یونی - تاثیر شتاب گسترش سریع بخش خودروهای الکتریکی و انرژی های تجدیدپذیر را احساس می کند.

با این وجود، تقاضای گسترده‌تر همچنان به شدت با صنعت فولاد همخوانی دارد، جایی که گرافیت در آجرهای آتش‌نشانی مقاوم در برابر حرارت در کوره‌های بلند، به‌عنوان آستر برای ملاقه‌ها و بوته‌ها و به‌عنوان عاملی برای افزایش محتوای کربن فولاد استفاده می‌شود.

گرافیت یکی از دو شکل طبیعی کربن خالص است، دیگری الماس است که یک ساختار بلوری سه بعدی از اتم‌های کربن است در حالی که گرافیت یک ساختار "دو بعدی" یا پوسته پوسته است. با این حال، هر دو قوی، بادوام و مقاوم در برابر حرارت و خوردگی هستند.

هر دو به طور طبیعی رخ می دهند و در زمین از طریق فرآیندهای زمین گرمایی تولید می شوند. آنها به طور معمول جامد، بسیار پایدار هستند و می توانند به صورت مصنوعی ساخته شوند.

در کوتاه مدت، عوامل اصلی رشد در بازار گرافیت، افزایش تقاضا از سوی صنعت باتری لیتیوم یون (Li-ion) و افزایش تولید فولاد در آسیا و خاورمیانه است.

بانک جهانی پیش‌بینی می‌کند که فن‌آوری‌های انرژی کم کربن، در درجه اول باتری‌های لیتیوم یونی، تا سال ۲۰۵۰ به ۴.۵ میلیون تن گرافیت در سال نیاز خواهند داشت که افزایشی ۵۰۰ درصدی نسبت به سطوح ۲۰۱۸ و ۳۱۸ درصدی نسبت به کل گرافیت تولید شده در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت. انتظار می رود صنعت باتری با تقاضای کاربردهای ذخیره انرژی به بزرگترین بخش تقاضا برای زنجیره تامین گرافیت تبدیل شود.

چین بزرگترین بازیگر جهان از نظر مصرف و ظرفیت تولید گرافیت است. قابل ذکر است که الکترودها از گرافیت مصنوعی ساخته شده اند.

انتظار می‌رود تقاضا برای باتری‌های لیتیوم یونی در چین به دلیل رشد تولید در بخش خودروهای الکتریکی و کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی در شبکه و خارج از شبکه، به سرعت رشد کند.

همانطور که می توان انتظار داشت، محرک اصلی تقاضای گرافیت امروز، رشد اقتصادی در چین علاوه بر اقتصادهای نوظهور از جمله هند بوده است. قیمت ها از حدود 700 دلار آمریکا به ازای هر تن گرافیت بزرگ به تقریباً 3000 دلار آمریکا در هر تن در سال 2012 افزایش یافت که نشان دهنده وابستگی جهانی به چین است که 70 تا 80 درصد از تولید جهانی را تشکیل می دهد.

قیمت گرافیت، که تابعی از دو عامل، اندازه و خلوص پوسته است، پس از رکود اقتصادی مبتنی بر COVID-19 کاهش یافت، اما به نظر می رسد پس از بهبود اقتصاد جهانی دوباره افزایش یابد.

کاربردهای جدید مانند باتری‌های لیتیوم یونی، سلول‌های سوختی و انرژی هسته‌ای این پتانسیل را دارند که رشد تقاضای افزایشی قابل توجهی برای گرافیت در آینده ایجاد کنند. برای مثال، 20 تا 30 برابر گرافیت بیشتر از لیتیوم برای ساخت باتری های لیتیوم یونی نیاز است. و تقاضا در لوازم الکترونیکی مصرفی، ابزارهای برقی و وسایل نقلیه الکتریکی به سرعت در حال رشد است. با افزایش استفاده از وسایل نقلیه هیبریدی و تمام الکتریکی، رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در واقع، هر خودروی الکتریکی هیبریدی حدود 22 پوند گرافیت استفاده می کند، در حالی که یک خودروی تمام الکتریکی حدود 110 پوند مصرف می کند.

اعتماد بازار در سال جاری با بهبود مستمر تقاضا برای گرافیت افزایش یافته است که به افزایش قیمت ها و کاهش عدم اطمینان بازار کمک کرده است. برقراری مجدد زنجیره‌های تامین و تعداد زیادی بسته محرک دولتی نیز باعث افزایش تقاضای بازار برای خودروهای الکتریکی و انتظارات قیمت بالاتر شده است.

بهبود تقاضا با رشد در بخش برق و باتری چین و همچنین تولید فولاد خام و تقاضای نسوز از نیمه دوم سال گذشته بیشتر از حد انتظار بوده است. بسیاری از توسعه دهندگان معدن شروع به پیشرفت پروژه های پایین دستی با تمرکز ویژه بر درجه باتری برای استفاده از افزایش تقاضا کرده اند. به گفته راسکیل، یک مشاور خدمات اطلاعاتی تامین مواد، در این میان، قیمت گرافیت و سایر مواد خام نسوز در نتیجه تعطیلی محیط زیست چین و اختلالات لجستیکی پس از کووید-19 افزایش یافته است.

این شرکت مشاوره می‌گوید در حالی که قیمت‌های ورقه‌ای نشانه‌های اولیه تثبیت را در اوایل ماه مارس نشان می‌دهد، که نشان‌دهنده کاهش برخی از اختلالات عرضه و لجستیکی است، ممکن است تنگی بازار به دلیل تاخیر در افزایش عرضه باقی بماند. همه تولیدکنندگان با درجه باتری که هنوز خارج از خط هستند، اکنون عجله دارند تا تولید خود را برای پاسخگویی به افزایش سریع تقاضا که برای سال 2021 پیش بینی شده است، بازگردانند.

تقاضا برای گرافیت نیز به دلیل تکثیر تلفن های همراه، دوربین ها، لپ تاپ ها، ابزارهای برقی و سایر دستگاه های دستی بیش از 20 درصد در سال افزایش یافته است. گرافیت ماده آند در باتری است و در حال حاضر هیچ جایگزینی وجود ندارد. اخیراً، رشد وسایل نقلیه هیبریدی و تمام الکتریکی و ذخیره‌سازی شبکه به رشد شدید تقاضا کمک کرده است.

تقاضای باتری لیتیوم یونی در حال حاضر 25 درصد از تولید گرافیت را نسبت به چند سال پیش مصرف می کند و این بخش از بازار هنوز در مراحل ابتدایی خود است. تخمین زده می شود که ظرفیت تولید جدید مستلزم دو برابر شدن تولید سالانه گرافیت پولکی در سه سال آینده است.

 

Lomiko Metals Inc. [ LMR -TSXV; LMRMF -OTCQX; DH8B-FSE] یک شرکت اکتشافی کانادایی است که در دستیابی و توسعه خواص منابع حاوی مواد معدنی است که اقتصاد سبز جدید را به پیش خواهد برد. دارایی های کلیدی آن شامل 100 درصد سود در دارایی گرافیت La Loutre در کبک و گزینه ای برای به دست آوردن 70 درصد سود در پروژه لیتیوم Bourier از Critical Elements است.

علاوه بر این، Lomiko Metals دارای 20 درصد سهام در Promethieus Technologies Plc است، شرکتی که بر سرمایه گذاری در فناوری آینده متمرکز است و برای فهرست شدن در بورس اوراق بهادار هلندی کارائیب اروپا درخواست داده است. Promethieus مالک 80 درصد از Graphene ESD Corp است که در ایالات متحده برای تجاری سازی فناوری ابرخازن مبتنی بر گرافن ارزان قیمت توسعه یافته توسط دانشگاه استونی بروک مستقر در نیویورک تاسیس شد. ابرخازن‌ها دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی امیدوارکننده‌ای هستند که در حمل‌ونقل، صنعتی و ذخیره‌سازی انرژی شبکه استفاده می‌شوند. Promethieus همچنین دارای 18.5٪ از SHD Smart Home Devices Ltd. است که توسعه دهنده محصولات صرفه جویی در انرژی برای خانه ها است.

لومیکو قصد دارد از تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه گذاری کند، که محرک اصلی علاقه سرمایه گذاران به لیتیوم و گرافیت، دو جزء اصلی باتری لیتیوم یونی است.

 

امیدوار است با توسعه ملک لا لوتر که از یک بلوک بزرگ متشکل از 42 ادعای معدنی به مساحت 2509 هکتار تشکیل شده است، به این هدف دست یابد. این ملک تقریباً در 53 کیلومتری شرق معدن گرافیت Imerys Graphite & Carbon در نزدیکی Lac de Iles در جنوب کبک واقع شده است. معدن ایمریس تنها معدن گرافیت فعال در آمریکای شمالی است.

در فوریه 2016، لومیکو منبع مشخص شده برای دارایی La Loutre 18.4 میلیون تن 3.19 درصد و منبع استنباط شده 16.7 میلیون تن در 3.75 درصد Flake Graphite را اعلام کرد. این منبع فقط در ناحیه گرافن-باتری محاسبه می‌شود و شامل رهگیری‌های با درجه بالا اخیر 28.5 متری 16.5 درصد کربن گرافیتی و 21.5 متری 11.53 درصدی کربن گرافیتی گزارش شده در ژانویه 2016 و 9 درصد بیش از 90.75 متر گزارش شده در سپتامبر نمی‌شود. ، 2015 از منطقه وسایل نقلیه الکتریکی.

 

بر اساس نتایج برآورد منابع معدنی در سال 2016، به لومیکو توصیه شد که پروژه را تا یک ارزیابی اقتصادی اولیه برای ملک پیش ببرد. در حال حاضر پس از دریافت توصیه هایی مبنی بر اینکه برخی از منابع استنباط شده در منطقه باتری گرافن را می توان از طریق حفاری پرکننده به رده Indicated ارتقا داد، در حال کار روی یک ارزیابی پیش اقتصادی است.

یکی از اهداف کلیدی لومیکو تبدیل شدن به یک تامین کننده گرافیت کروی و آند گرافیت با ارزش افزوده به بازار خودروهای الکتریکی است.

پل گیل، مدیرعامل لومیکو گفت: «ما در آغاز انقلاب خودروهای الکتریکی (EV) هستیم که بازار افزایشی مواد باتری را راه‌اندازی می‌کند. او گفت: "بیش از 100 مگا کارخانه لیتیوم یون در سراسر جهان باتری های لیتیوم یونی تولید خواهند کرد." او گفت: "لومیکو فرصتی برای عرضه گرافیت تحت توافق کانادا و ایالات متحده در مورد فلزات مهم می بیند."

خوانندگان باید توجه داشته باشند که قیمت گرافیت کروی 15 میکرونی 95% C (خلاصه)، 2700 تا 2800 دلار آمریکا در هر تن است که بسیار بالاتر از قیمت سایر اشکال گرافیت است. بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که گرافیت کروی تا سال 2040 به دلیل کارخانه‌های بزرگ باتری‌های لیتیوم یونی که برای تامین وسایل نقلیه الکتریکی ساخته می‌شوند، 500 درصد افزایش خواهد یافت.

 

انتظار می رود که تقاضای گرافیت به طور تصاعدی برای مواد گرافیتی طبیعی افزایش یابد زیرا بیشتر در تولید گرافیت کروی برای آندهای گرافیتی باتری های لیتیومی خودروهای الکتریکی استفاده می شود.

لومیکو گفته است که انتظار دارد از تصمیم جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری طی 10 سال آینده به عنوان بخشی از بسیج گسترده سرمایه گذاری عمومی در انرژی پاک و نوآوری بهره مند شود. انتظار می‌رود که این سرمایه‌ها استقرار فناوری پاک را در سراسر ایالات متحده با هدف کاهش ردپای کربن در انبار ساختمان‌های ایالات متحده تا 50 درصد تا سال 2035 سرعت بخشد.

دولت تازه منتخب بایدن با فرمانداران و شهرداران برای حمایت از استقرار بیش از 500000 ایستگاه شارژ عمومی جدید تا پایان سال 2030 همکاری خواهد کرد.

در همین حال، لومیکو اخیراً کمی بیش از 4.7 میلیون دلار از یک مکان خصوصی جمع آوری کرده است. درآمد خالص برای سرمایه در گردش عمومی اختصاص داده شده است.

در 10 مه 2021، سهام لومیکو با قیمت 12 سنت در محدوده 52 هفته ای 28 سنت و 0.02 دلار معامله می شد و ارزش بازار این شرکت را بر اساس 210 میلیون سهم باقی می ماند 20.1 میلیون دلار.

 

Green Battery Minerals Ltd. 's [ GEM -TSXV; GBMIF-OTCQB؛ BK2P-FSE؛ ماموریت و استراتژی A2QENP-WKN تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد آندی تمیز، سازگار با محیط زیست و با کیفیت بالا در آمریکای شمالی است که در باتری های وسایل نقلیه الکتریکی و ذخیره انرژی های تجدیدپذیر استفاده می شود.

این شرکت اخیراً نام خود را از Goldcore Resources تغییر داده است تا تمرکز استراتژیک را بهتر نشان دهد.

 

پروژه برکوود گل سرسبد Green Battery در شمال شرقی کبک، حدود 285 کیلومتری شمال مرکز خدمات اصلی Baie-Comeau و حدود 660 کیلومتری مونترال واقع شده است.

تام ینگلینگ، مدیرعامل Green Battery گفت: «برق شدن جهان در حال رخ دادن است، و دولت کبک پشت این فرآیند است و می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کبک یک رهبر جهانی در توسعه زنجیره تأمین کالاهای استراتژیک است».

Berkwood یک پروژه پیشرفته است که شرکت قبلاً بیش از 6 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است که منبع مشخص شده 1.76 میلیون تن کربن گرافیتی 17٪ (Cgr) یا 299200 تن Cgr را نشان می دهد. علاوه بر این، منبع استنباط شده 1.53 میلیون تن 16.4 درصد Cgr یا 250200 تن Cgr است.

 

این منبع محدود گودال در 19 آگوست 2019 اعلام شد و بر اساس 6232 متر حفاری است، کاری که در سال 2017 و 2018 به پایان رسید.

شایان ذکر است که در یک ملک مجاور، Mason Graphite Inc. [ LLG -TSXV; MGPHF -OTCQX] طبق یک مطالعه امکان سنجی مورخ دسامبر 2018، ذخایر گرافیت را ترسیم کرده است که می تواند تولید سالانه 51900 تن کنسانتره را پشتیبانی کند.

گرافیت یک کالای همگن نیست. به سه شکل شامل پوسته پوسته شدن، آمورف و ورید/توده رخ می دهد. گرافیت فلیک بالاترین قیمت ها را دارد و وسیع ترین طیف استفاده نهایی از جمله تولید باتری را دارد.

گرافیت یک ماده ضروری اما اغلب ناشناخته برای زندگی مدرن است که به دلیل خواص منحصر به فردش کاربردهای صنعتی وسیعی دارد. رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا، اصطکاک کم و وزن سبک، ویژگی هایی که آن را برای کاربردهای صنعتی ایده آل می کند.

کاربردهای سنتی گرافیت شامل فولادسازی، الکترودها در کوره های قوس الکتریکی، لنت های ترمز، راکتورهای هسته ای مدرن بستر سنگریزه ای و روان کننده های خشک است.

Green Battery قصد دارد از افزایش استفاده از گرافیت در انرژی های پاک مانند باتری های لیتیوم یونی و سلول های سوختی که خودروهای هیبریدی و الکتریکی را تامین می کنند، سرمایه گذاری کند.

مشخصه پروژه Berkwood با گرافیت برون زدایی است که انتظار می رود توسعه کم عمق و پتانسیل اصلاح آماده را مطابق با ارزش های شرکت ارائه دهد.

مواد منبع موجود نشان داده است که می توان آن را به راحتی تا 99.95٪ با استفاده از یک فرآیند قلیایی تمیز خالص کرد و برای مصارف صنعتی قابل گسترش است.

 

Green Battery گفت اولین منبع منتشر شده آن در بخش کوچکی از ناهنجاری منطقه 1 قرار دارد و فضای زیادی برای کاوش باقی می گذارد. این شرکت در حال دنبال کردن یک مدل هاب و پره است که در آن تعدادی از نمایشگرهای گرافیت نزدیک به سطح و درجه بالا برای توسعه منابع ماهواره‌ای و انتقال به یک مرکز پردازش مرکزی در نظر گرفته شده است.

این شرکت گفته است که تنها 20 درصد از منطقه 1 حفاری شده است و 11 منطقه دیگر در این ملک وجود دارد که همگی با گرافیت سطحی هستند.

گرین باتری گفت که این پروژه از زیرساخت های محلی عالی و نزدیکی (60 کیلومتر) از یک تاسیسات اصلی تولید برق آبی بهره می برد. برکوود در 300 کیلومتری سه بندر دریای عمیق در رودخانه سنت لارنس، سپت ایلز، پورت کارتیه و بای-کومئو واقع شده است. تصور می‌شود که بای-کامو می‌تواند منبع نیروی کار برای این پروژه باشد.

این شرکت اخیراً اعلام کرد که چندین تن سنگ گرافیتی برای تولید 1000 کیلوگرم کنسانتره گرافیت به خارج فرستاده شده است. این موادی است که در چهار سال گذشته از برنامه حفاری شرکت و همچنین از سطح جمع آوری شده است. برای تولید مواد آند باتری برای تولید باتری های آزمایشی استفاده خواهد شد.

این کنسانتره به ProGraphite، یک شرکت آلمانی که قرارداد ساخت باتری‌های آزمایشی برای اثبات اینکه می‌توان از گرافیت Berkwood برای ساخت باتری‌ها استفاده کرد، ارسال می‌شود.

کنسانتره های ارسال شده به ProGraphite تا 99.95% خالص شده و برای ساخت گرافیت کروی و بیشتر برای پوشش گرافیت برای کاربرد در اجزای آند باتری های آزمایشی استفاده می شود. Green Battery گفته است که توزیع اندازه گرافیت در کنسانتره، اندازه پوسته درشت را نشان می دهد که بالاتر از حد متوسط ​​است.

 

کروی شدن گرافیت طبیعی در باتری مهم است زیرا سطح رسانا را افزایش می دهد که بازده باتری را به دلیل افزایش شدت بسته بندی گرافیت در آند بهبود می بخشد، در حالی که پوشش گرافیت کروی اکسیداسیون گرافیت را کاهش می دهد تا تعداد چرخه های شارژ مجدد افزایش یابد. و عمر باتری

در 10 می 2021، سهام Green Battery با قیمت 22 سنت در محدوده 52 هفته ای 72 سنت و 0.06 دلار معامله شد. در حال حاضر 48.1 میلیون سهم موجود است.