افزایش قیمت گرافیت مصنوعی و طبیعی

افزایش قیمت گرافیت مصنوعی و طبیعی

بازار گرافیت بر اساس نوع (گرافیت طبیعی و گرافیت مصنوعی)، کاربرد (الکترودها، دیرگدازها، ریخته گری و ریخته گری، باتری ها، روان کننده ها و سایر کاربردها)، صنعت مصرف کننده نهایی (الکترونیک، متالورژی، خودرو، و سایر کاربردها) تقسیم بندی می شود. صنایع کاربر، و جغرافیا (آسیا-اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای جنوبی، و آفریقا و آفریقا). این گزارش اندازه بازار و پیش‌بینی‌هایی را برای گرافی در حجم (کیلو تن) برای تمام بخش‌های فوق‌العاده می‌کند.

بررسی اجمالی بازار بازار گرافیت در سال 2021 حدود 2700 کیلوگرم متریک تن را به خود اختصاص داد و انتظار می‌رود که در دوره پیش‌بینی 2022-2027، CAGR بیش از 5 درصد را ثبت کند.  شیوع COVID-19 عرصه صنعت چالش برانگیزی را برای بازار گرافیت ایجاد کرد، زیرا به دلیل اقدامات قرنطینه ناشی از کووید، تقاضا از سوی صنایع کلیدی مصرف کننده نهایی مانند الکترونیک، متالورژی و خودروسازی (از جمله وسایل نقلیه الکتریکی) را کاهش داد. -19 همه گیری علاوه بر این، به دلیل کندی لجستیک و در دسترس نبودن نیروی کار در سراسر جهان، تأسیسات تولید قطعات الکترونیکی متوقف شد.

در کوتاه مدت، عوامل اصلی محرک رشد مورد مطالعه عبارتند از افزایش بازار از طرف صنعت رو به رشد باتری لیتیوم یون (Li-ion) و افزایش تولید فولاد در آسیا و هوا. استفاده از گرافیت در فناوری‌های سبز و محبوبیت گرافن پیش‌بینی می‌شود که در طول دوره پیش‌بینی فرصت‌هایی را برای تولیدکنندگان فراهم کند.

محدوده گزارش

گرافیت یک آلوتروپ کریستالی نرم از کربن است که از لایه‌های گرافن، دارای درخشندگی فلزی خاکستری تا سیاه و سفید و احساس چربی است که در باتری‌ها، الکترودها و غیره استفاده می‌شود. صنعت کاربر و جغرافیا بر اساس نوع، بازار به گرافیت طبیعی و گرافیت مصنوعی تقسیم می شود. با کاربرد، بازار به الکترودها، دیرگدازها، ریخته گری و ریخته گری، باتری ها، روان کننده ها و سایر کاربردها تقسیم می شود. با توجه به صنعت کاربر نهایی، بازار به صنایع الکترونیک، متالورژی، خودروسازی و سایر صنایع مصرف کننده نهایی تقسیم می شود. این گزارش همچنین اندازه بازار و پیش‌بینی بازار گرافیت را در 16 کشور در مناطق اصلی پوشش می‌دهد. برای هر بخش، اندازه بازار و پیش بینی ها بر اساس حجم (کیلو متریک تن) انجام شده است.

روندهای کلیدی بازار

انتظار می رود که بخش متالورژی بر بازار تسلط دارد

بخش متالورژی بازار مورد مطالعه شامل الکترودها و دیرگدازها، ریخته گری و ریخته گری می باشد. الکترودهای گرافیت در کوره های قوس الکتریکی (EAF) و کوره های تولید کننده ملاقه ای (LF) برای فولاد، تولید، تولید فروآلیاژ و فرآیند استفاده می شوند.

انتظار می رود افزایش تولید فولاد با استفاده از فرآیند کوره قوس باعث افزایش مصرف برای گرافیت می شود. در نسوزها از گرافیت طبیعی در ساخت بوته ها و آجرهای ماگ کربن استفاده می شود.

گرافیت همچنین به عنوان پوشش در مبدل های فولادی و کوره های قوس الکتریکی استفاده می شود. اشکال مختلف آلومینا-گرافیت در ظروف ریخته گری پیوسته، مانند نازل و فرورفتگی، در کاربردهای قالب گیری فولاد استفاده می شود. انتظار می رود افزایش استفاده از فولاد باعث افزایش مصرف برای گرافیت شود.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، کل تولید فولاد در 11 ماه سال 2021 (ژانویه تا آبان) به 1752.5 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد افزایش یافته است.

بر اساس دفتر جهانی آمار فلزات، تولید گزارش جهانی شرکت طی سالهای 2019-2020 شاهد رشد 2.51 درصدی بوده و در سال 2020 به 65.3 میلیون تن رسیده است.  انتظار می رود همه این عوامل باعث افزایش مصرف برای مصرف مصرف کننده نهایی متالورژی می شود.

منطقه آسیا و آسیایه برای تسلط بر بازار

چین بیشترین سهم را از نظر مصرف و توان تولید گرافیت در سناریوی جهانی دارد که به دلیل مصرف زیاد مواد مصرفی، الکترونیک، تولید، صنعت خورشیدی و صنعت هسته‌ای است.

در آوریل 2021، گروه هولدینگ Tsingshan، غول نیکل و فولاد ضد زنگ چین، سرمایه گذاری 10.3 میلیارد یوان (1.57 میلیارد دلار) را برای ساخت کارخانه باتری لیتیوم یونی در استان گودونگ، که توسط واحد باتری این گروه اداره خواهد شد، اعلام کرد. واحد تولید باتری Tsingshan REPT Energy Co قصد دارد ظرفیت تولید سالانه باتری های لیتیومی خود را از 6 گیگاوات در حال حاضر به ظرفیت 200 گیگاوات تا سال 2025 و کارخانه جدید در شهر فوشان افزایش دهد.

هند سومین تولید کننده بزرگ آهن و فولاد در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. تولید آهن و فولاد در کشور به سرعت در حال افزایش است. تقاضای فزاینده برای آهن و فولاد از بخش‌های خودروسازی و زیرساخت‌ها در کشور، همراه با ابتکارات دولتی (مانند سیاست ملی فولاد)، از رشد تولید فولاد در هند حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، مجموع تولید فولاد در 11 ماه سال 2021 (ژانویه تا آبان) به 107.3 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19.3 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش رشد است.

در مارس 2021، Arcelor Mittal Steel قراردادی 50000 کرور INR با دولت Odisha برای راه اندازی کارخانه فولاد در این شرکت امضا کرد. چنین سرمایه گذاری هایی احتمالاً برای الکترودهای گرافیتی را در آینده افزایش می دهد.

با توجه به همه این عوامل، انتظار می رود بازار گرافیت در منطقه در طول دوره پیش بینی رشد ثابت داشته باشد.

 
 
 

چشم انداز رقابتی

چشم انداز رقابتیبازار گرافیت تا حدی ادغام شده است و پنج بازیگر برتر گرافیت طبیعی و گرافیت مصنوعی عمده‌ای از بازار را در زمینه‌های مربوط به خود اختصاص داده‌اند. (از جمله SGL Carbon)، BTR New Material Group Co., Ltd.، GrafTech International، Lianyungang Jinli Carbon Co. Ltd.، و Shanshan Technology. بازیکنان گرافیت طبیعی (نه به ترتیب خاصی) عبارتند از Syrah Resources Limited، Qingdao Guangxing Electronic Materials Co. Ltd، Qingdao Black Dragon Graphite Co. Ltd، Mason Graphite Inc.، و Focus Graphite، در میان دیگران.

 

پیشرفت های اخیر

در اکتبر 2021، Blacدر اکتبر 2021، BlackEarth Minerals یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک 50:50 (JV) با Metachem Manufacturing برای توسعه یک مرکز گرافیتی قابل گسترش در هند امضا کرد. کارخانه آتی ظرفیت تولید اولیه حدود 2000 تا 2500 تن در سال خواهد داشت. همچنین ظرفیت این کارخانه در سال های آینده تا 4000 تن در سال قابل افزایش است. در ژوئن 2021، Betterray (Sichuan) New Material Technology Co., Ltd.، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Betterray Group، مراسم افتتاحیه فاز اول پروژه مواد آند باتری لیتیوم یون با تولید سالانه 50000 تن را برگزار کرد. .kEarth Minerals یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک 50:50 (JV) با Metachem Manufacturing برای توسعه یک مرکز گرافیتی قابل گسترش در هند امضا کرد. کارخانه آتی ظرفیت تولید اولیه حدود 2000 تا 2500 تن در سال خواهد داشت. همچنین ظرفیت این کارخانه در سال های آینده تا 4000 تن در سال قابل افزایش است.

در ژوئن 2021، Betterray (Sichuan) New Material Technology Co., Ltd.، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Betterray Group، مراسم افتتاحیه فاز اول پروژه مواد آند باتری لیتیوم یون با تولید سالانه 50000 تن را برگزار کرد. .

در می 2021، شرکت فناوری مواد جدید Huizhou Betterray، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Betterray Group، مراسم راه اندازی فاز دوم خط تولید الکترود آند 40000 تنی را برای کاهش فشار عرضه آند گرافیت برگزار کرد. .

در جولای 2020، Tokai Carbon و Tokai COBEX خرید Carbone Savoie International SAS، یک تولید کننده کربن و گرافیت را تکمیل کردند. در آوریل 2020، HC Holdings KK، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Showa Denko، خرید Hitachi Chemical را تکمیل کرد.

گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت کم سولفور - گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت پرسولفور-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت چرب-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-گرافیت خشک-